Jak vybrat vhodný kemp pro dítě? (1/4)
V současnosti existuje spousta hokejových projektů s názvem hokejová škola, hokejová akademie či anglicky pojmenovanými projekty. Marketingové spoty či videa těchto projektů jsou plné superlativů a honosných názvů. Otázkou je, jak se má rodič v této záplavě nabídek a informací orientovat?
Nejprve by si měl rodič uvědomit, co od takového hokejové kempu vlastně očekává. Někteří rodiče mohou preferovat tábor, kde není prioritou výuka na ledě, ale zábavný program zahrnující například aquapark, paintball či další vyžití.
Pokud je však pro rodiče prioritou výuka dovedností na ledě doprovázená mimo ledovou přípravou, je vhodné zamyslet se nad následujícími oblastmi.
- Osobnost hlavního trenéra - důležité je, aby se jednalo o charakterově kvalitního člověka s odborností, vzděláním, zkušenostmi s výukou dovedností i několikaletou praxí u mládežnických týmů.
- Trenérský tým – měl by být složen z kvalitních trenérů mládeže a dobrých demonstrátorů, přičemž slavná jména profesionálních či bývalých hráčů nejsou zárukou kvalitní výuky.
- Pedagogický tým - u vícedenních kempů je důležitá nejen výuka, ale i kvalitní obsazení pedagogických pracovníků, kteří zabezpečují pedagogický dohled nad dětmi během celého kempu.
- Poměr cena a kvalita – vzhledem ke kvalitě výuky, počtu hodin na ledě i zázemí kempu.
- Ukázka a vysvětlení – děti se nejlépe učí pomocí kvalitní ukázky.
- Pozitivní zpětná vazba – děti by měly dostávat přiměřenou zpětnou vazbu v rámci výuky.
- Využití času na ledě – výuka by měla být připravena tak, aby docházelo co nejméně k časovým prodlevám a docházelo k vysokému počtu opakování a tím vysoké efektivitě výuky.
- Kvalita výuky – při výuce dovedností na kempu je ideální počet 1 trenéři maximálně na pět až šest dětí.
- Organizace akce – dobré plánování a organizace celého kempu, ale i výuky na ledě.
- Profesionální přístup – od trenérů, demonstrátorů i pedagogických pracovníků je očekáván profesionální pedagogický přístup.
- Individuální přístup - v rámci výuk je potřeba přiměřeného využití individuálního přístupu ke každému jednotlivci.
- Komunikace s dětmi i rodiči - trenéři, demonstrátoři i pedagogičtí pracovníci by měli vhodně komunikovat s dětmi a odpovídat rodičům na jejich dotazy k organizaci akce i výuce.
- Pravdivý, férový a transparentní marketing – marketing je důležitý, ale je potřeba si vyhodnotit, zda marketingová kampaň je postavena na pravdivých základech.
- Historie projektu – úspěšné fungování projektu po několik let a dobré reference mohou také přispět k vhodnému výběru.
Články k tématu
Jak vybrat vhodný kemp pro dítě (1/4)
Jak vybrat vhodný kemp pro dítě (2/4)